Byten och returer
DÅ VI VILL HÅLLA PÅVERKAN PÅ MILJÖN SÅ LÅG SOM MÖJLIGT BER VI DIG ATT KONTAKTA OSS I FÖRHÅND FÖR ATT GÖRA ETT AVTAL. SÅ HÄR BIDRAR VI TILLSAMMANS TILL ETT GRÖNARE KLIMAT!
Vi erbjuder en 14 dagars pengarna-tillbaka-garanti. Om du inte är 100 % nöjd med ditt köp, vänligen kontakta oss inom 14 dagar efter leverans av din vara genom att KLICKA HÄR. Vi hjälper dig gärna att returnera din beställning för återbetalning av köpeskillingen.
Garantin gäller endast under följande villkor:
- Ansökan skickas inom 14 dagar efter mottagandet av varan.
- Produkten kan inte användas.
- Förpackningen för underkläder eller strumpor får inte ha öppnats.
- Varorna ska returneras i originalskick och i originalförpackning.
- Produkten måste returneras komplett (inklusive tillbehör).
- När vi har tagit emot de returnerade varorna kommer beställningen att
- annulleras. Det belopp som redan betalats av kunden kommer att återbetalas
- till kundens konto inom 14 dagar efter uppsägningen.
- Annullering av beställningar måste meddelas oss skriftligen.
Följande varor är undantagna från returrätten:
- Rabatterade varor
- Begagnade, skadade eller ofullständiga föremål
- Varumottagning längre än 14 dagar
- Artikel om förpackning saknas
- Underkläder eller underkläder (passande eller begagnade)
- Strumpor (matchande eller begagnade)
Obs: Returfraktkostnader står köparen för
Returer utan spårningskod kan gå förlorade med posten. Vi råder våra kunder att alltid registrera en retur hos oss och ange en spårningskod.
Inte hemma, vad nu?
Om du inte är hemma och har fått ett mejl eller meddelande råder vi dig att kontakta fraktbolaget direkt. Äntligen kan vi inte göra det eftersom ditt namn etc står på paketet. Så fort du inte hämtar ut ditt paket hos leveranspersonen (paketbutik) upphör rätten att returnera det.
Vi skickar alltid ett spårningsnummer till dig via e-post. Du ansvarar därför för att kontrollera ditt pakets status. Är något oklart? Skicka ett mail till oss så hjälper vi dig! Rederier skickar också e-post, så se upp för skräppost eller oönskad e-post.
Vissa försäljare besöker dig bara en gång innan paketet kommer till paketbutiken. Anledningen till detta är att transportörerna har för lite utrymme för att besöka dig igen. Så var särskilt uppmärksam och försök hämta ut paketet från paketbutiken så snabbt som möjligt.
Om du inte accepterar paketet vid dörren, förlorar du rätten att returnera och återbetala. Du måste acceptera paketet och returnera det till oss för att få en återbetalning.